§1
Foreningens navn er “Grundejerforeningen KRARUPVEJ”
§2
Foreningens hjemsted er Islev i Rødovre Kommune, under hvis jurisdiktion den i enhver henseende hører.
§3
Pligt til medlemskab af grundejerforeningen påhviler de til enhver tid værende ejere af grunde beliggende på Krarupvej. Medlemmernes antal kan således ikke overstige grundenes antal. Er et medlem ejer af flere grunde, har et sådan medlem de fulde økonomiske forpligtelser med hensyn til hver af grundene.
§4
Foreningens formål er at værne og varetage grundejernes fælles interesser, således bl.a. ved anlæg og vedligeholdelse af veje, kloak og fortove, m.m. samt såvel i indbyrdes forhold som i forhold overfor tredjemand.
§5
Medlemsforholdet indtræder så snart vedkommende får adkomst på en grund. Det påhviler sælgeren af en grund uopholdeligt efter salgets afslutning at give kassereren underretning om overdragelsen tillige med angivelse af købers navn, stilling og adresse.
I tilfælde af, at et medlem afstår sin grund, overgår grundens eventuelle andel i foreningens fond til den nye grundejer og kan ikke i forhold til foreningen forbeholdes sælgeren, der fra sin udtræden intet krav har på foreningen.
§6
Ved ejerskifte af en grund, overtager det nye medlem tidligere ejers gæld til foreningen.
§7
Til dækning af foreningens udgifter til vejes, kloakkers og fortoves anlæg og vedligehold – herunder snerydning, grusning af veje, administration, mv. betales for hver grund et kontingent (som hvert år vedtages på den årlige generalforsamling), der erlægges årligt pr. 1. oktober. Kontingentet opkræves ved grundejerforeningens foranstaltning. Er kontingentet ikke indgået senest 14 dage efter forfaldsdatoen, finder skriftligt påkrav sted med anmodning om indbetaling inden 10 dage. Overholdes denne frist ikke, overgives fordringen uden varsel til inkasso.
Er et medlem på grund af arbejdsløshed, sygdom eller lignende i økonomiske vanskeligheder, vil der, på anmodning herom til formanden, kunne fås henstand ud over ovennævnte tid.
§8
Hvert medlem har med de i nærværende vedtægter og med de af adkomstdokumenterne samt de på grunden tinglyste indskrænkninger den fulde brugs- og benyttelsesret til sin grund.
Medlemmerne er underkastet de servitutmæssige bestemmelser om grundens bebyggelse og benyttelse samt de ordensforskrifter, som bestyrelsen måtte fastsætte.
Herunder falder bl.a. at træer og buske, som står ud mod vejen, beskæres således, at grene og kviste er fjernet i en højde af 2,5 m over fortovet, at skraldespande ikke må anbringes noget naboskel nærmere end 1,5 m, at affaldsbunker, som er til gene, under ingen omstændigheder må findes på grunden, at der på grunden ikke må drives virksomhed, der ved støj og ilde lugt kan genere de omboende.
Enhver grundejer er pligtig til at holde sit fortov fri for ukrudt samt til i det hele taget at renholde sit vejstykke (indtil vejmidten) i henhold til gældende politivedtægt, samt selve grunden fri for ukrudt. Sker dette ikke, foranstalter bestyrelsen arbejdet udført for vedkommende grundejers regning.
Med hensyn til beløbets inddrivelse forholdes som i §7 fastsat.
Bestyrelsen tager beslutning om, hvorledes der skal forholdes overfor medlemmer, der ikke overholder bestemmelserne i nærværende paragraffer og de i øvrigt af bestyrelsen trufne ordensforskrifter.
Bestyrelsens beslutning kan dog indbringes for første ordinære generalforsamling, men vedkommende medlem er pligtig til, indtil generalforsamlingen træffer endelig bestemmelse, at rette sig efter de af bestyrelsen givne pålæg. Klager og andre henvendelser foreningens forhold vedrørende skal indgives skriftligt til formanden. Medlemmerne er pligtig til at meddele bopælsforandringer til kassereren.
§9
Når en grundejer ved arbejde med ledninger eller lign. i fortov og/eller vej forårsager skade på disse, er han pligtig til at reetablere vej og/eller fortov. Sker dette ikke, kan bestyrelsen foretage udbedring for grundejerens regning.
Med hensyn til beløbets inddrivelse forholdes som i §7 fastsat.
§10
Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i februar – marts måned. Den bekendtgøres af bestyrelsen med mindst 14 dages skriftligt varsel.
Bekendtgørelsen skal indeholde dagsorden og regnskab. Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, må afgives skriftligt til formanden senest 8 dage før generalforsamlingen.
Ekstraordinær generalforsamling afholdes så ofte bestyrelsen finder det nødvendigt, eller når der foreligger skriftligt motiveret begæring fra mindst 1/3 af medlemmerne og indkaldes med 8 dages varsel.
I sidstnævnte tilfælde skal generalforsamlingen afholdes senest 14 dage efter begæringens modtagelse.
Med skriftligt varsel forstås en meddelelse, der bliver sendt til medlemmets adresse eller via andre kommunikationskanaler, som foreningen anvender, under forudsætning af at medlemmet har givet samtykke til at modtage meddelelsen på den pågældende anden måde.
§11
Generalforsamlingen, såvel ordinær som ekstraordinær, er altid beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte stemmeberettigede deltagere, og beslutning træffes ved simpelt stemmeflertal.
Stk.2
Dog hvis der på den ordinære generalforsamling fremsættes forslag, der vil koste den enkelte grundejer over 2.500 kr. kan det kun foreløbigt vedtages på den ordinære generalforsamling. Derefter skal det udsendes skriftligt til samtlige grundejere. Bestyrelsen skal så indkalde til en ekstraordinær generalforsamling tidligst 3 og højst 12 uger efter den ordinære generalforsamling. Her skal forslaget så genfremsættes for endelig vedtagelse. Et i dette afsnit fremsat forslag er først gyldigt når det er vedtaget endeligt på den ekstraordinære generalforsamling. Begge gange kan forslaget vedtages ved simpelt stemmeflertal.
§12
Adgang til generalforsamling har ethvert medlem. Ved forfald kan et medlem lade sig repræsentere af et medlem med skriftlig fuldmagt forsynet stemmeberettigede medlems navn og underskrift ogkan da udøve det fraværende medlems beføjelser, dog kan hvert medlem kun repræsentere 1 andet medlem. Ingen kan afgive mere end 1 stemme, uanset hvor mange grunde medlemmet har.
Er et medlem forinden generalforsamlingen i mere end 1 måneds kontingentrestance, mister han stemmeretten indtil restancen er betalt. Medlemmer, der har fået bevilget henstand, jf. §7, bevarer dog stemmeretten under henstanden.
§13
Generalforsamlingen vælger straks en dirigent.
Dirigenten konstaterer generalforsamlingens lovlighed, leder forhandlingerne og afgør alle spørgsmål om sagernes forhandling og stemmeafgivelse. Forlanges det, skal stemmeafgivningen ske skriftligt.
På en generalforsamling kan kun behandles og afgøres de forslag og emner, der har været nævnt i den medlemmerne forinden generalforsamlingen tilsendte dagsorden, samt de forslag og emner, der har været bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse.
På en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling oplæses de siden sidste generalforsamling i forhandlingsprotokollen indføjede referater, som sættes under afstemning til generalforsamlingens godkendelse eller forkastelse.
§14
Forandringer til foreningens vedtægter, herunder tillæg til samme, kan kun finde sted efter at være forelagt på en ordinær generalforsamling.
Til gyldig vedtagelse kræves, at mindst 2/3 af de afgivne stemmer er for forslaget. Opnås ikke nævnte majoritet, skal bestyrelsen omgående indvarsle til en ekstraordinær generalforsamling, der afholdes 14 dage efter den ordinære generalforsamling.
På den nye generalforsamling kan vedtagelsen af ændringer opnås ved simpelt stemmeflertal.
§15
Bestyrelsen varetager inden for disse vedtægters rammer og under ansvar overfor generalforsamlingen den daglige ledelse af foreningens anliggender og kan antage fornøden juridisk og teknisk bistand.
Bestyrelsen består af formand, kasserer, sekretær samt 2 bestyrelsesmedlemmer, som vælges på den ordinære generalforsamling for 2 år ad gangen. Formanden, sekretæren og et bestyrelsesmedlem afgår på ulige årstal. Honorarer til kassereren fastsættes hvert år på generalforsamlingen. Eventuelle andre honorarer kan ligeledes forelægges generalforsamlingen til vedtagelse.
Endvidere vælges for 2 år ad gangen bestyrelsessuppleanter, der ligeledes afgår skiftevis, således at der på hver ordinær generalforsamling vælges en suppleant.
§16
Bestyrelsesmøde afholdes så ofte formanden eller 2 bestyrelsesmedlemmer finder det nødvendigt.
Udebliver et bestyrelsesmedlem 2 på hinanden følgende gange fra møderne uden at melde forfald, betragtes han som udtrådt af bestyrelsen og der indkaldes en suppleant i hans sted.
Grundejerne har pligt til, i tilfælde hvor bestyrelsen finder det formåltjenstligt, at møde ved sagsbehandling.
§17
Foreningen tegnes af formanden og kassereren i forening. Formanden repræsenterer foreningen udadtil. Han sammenkalder til bestyrelsesmøder jvf. § 16 og han leder forhandlingerne på disse.
Sekretæren udfører foreningens skriftlige arbejder og fører herudover protokol, som oplæses på generalforsamlingen.
Kassereren fører omhyggeligt regnskab over indtægter og udgifter. Regnskabet følger kalenderåret. Med undtagelse af en kontantbeholdning på kr. 250,- skal foreningens midler snarest indsættes på konto i en af generalforsamlingen godkendt bank. Kassereren bemyndiges som led i den daglige drift til at disponere over foreningens konti, under ansvar overfor generalforsamlingen.
Formanden tildeles en tilsvarende adgang til foreningens konti. I tilfælde af, at kassereren ikke er i stand til at varetage sin funktion, bemyndiges formanden til at foretage dispositioner i overensstemmelse med kassererens beføjelser.
§18
Den ordinære generalforsamling vælger for 2 år ad gangen revisorer der afgår skiftevis hvert år.
Revisorerne skal gennemgå foreningens regnskab kritisk og talmæssigt og skal forvisse sig om, at de i regnskaberne opførte aktiver er til stede.
Revisorerne skal i forbindelse med regnskabet og regnskabsårets løb eller på bestyrelsens forlangende efterse kassebog og kontrollere kasse- og bankbeholdningen.
Regnskabet skal forevises revisorerne senest d. 20. januar og skal af disse være revideret inden den 5. februar, således at en ekstrakt af regnskabet, med revisorernes påtegning kan udsendes til samtlige medlemmer samtidig med indvarslingen af den ordinære generalforsamling.
§19
Alle tidligere vedtægter for foreningen ophæves hermed.
Vedtaget på
Ekstraordinær generalforsamling | 14. Juni 1947 |
Ordinær generalforsamling | 14. Juni 1953 |
Ordinær generalforsamling | 06. Juni 1956 |
Ordinær generalforsamling | 27. Maj 1964 |
Ordinær generalforsamling | 21. Maj 1968 |
Ordinær generalforsamling | 03. Marts 1975 |
Ordinær generalforsamling | 18. Marts 1979 |
Ordinær generalforsamling | 14. Marts 1991 |
Ordinær generalforsamling | 6. Marts 2018 (Indscannet version) |
Ordinær generalforsamling | 10. September 2020 |
Ordinær generalforsamling | 14. Marts 2024 |
Casper Folsing Formand | Emerik Schultz-Petersen Kasserer |
Anders Grøndahl Bestyrelsesmedlem | Betina Rotbøll Sekretær |
Jan Friis Jørgensen Bestyrelsesmedlem |
Grundejerforeningen Krarupvej
CVR-nr. 38612972