Referat af ordinær generalforsamling for Grundejerforeningen KRARUPVEJ
Tirsdag d. 14. marts 2023 kl. 18:30
Dagsorden
1. Valg af dirigent
Geert fra nr. 19 blev valgt.
2. Godkendelse af referat fra generalforsamlingen 2022
Referatet blev enstemmigt godkendt.
3. Formandens beretning v. Casper Folsing
Nye beboere: Der har ikke været så megen aktivitet på den front. I den sidste periode er der kommet nye til i nummer 36. Så velkommen til dem.
Vejrenovering: Der er blevet brugt en del tid på at undersøge mulighederne samt indhente tilbud. Der vil komme mere information når vi kommer til det punkt på agendaen.
Sommerfest: Der var desværre ikke overskud blandt bestyrelsen til at drive arrangeringen af en fest. Der blev forsøgt at finde medlemmer til et festudvalg, men kun meget få tilmeldte sig. Det blev vurderet at det krævede flere for at gennemføre og planerne blev desværre aflyst.
Fastelavn: God tilslutning, omkring 30 deltagere. Igen her havde vi fra bestyrelsens side sagt, at der skulle være mindst 15 deltagere for at det gav mening at gennemføre arrangementet.
Snerydning: Vi skiftede til en fastprisordning for snerydning af vejen, da det så ud til at være billigere. I denne sæson har det nok ikke været en fordel, men sammenlignet med udgiften til salt/snerydning andre år, så vil det kunne betale sig.
Sidst vejen blev lavet skete det efter et påbud fra kommunen, og dem har vi slet ikke hørt fra, så ovenstående er blot til info og ment som baggrundsviden til medlemmerne og den nye bestyrelse.
4. Fremlæggelse af regnskab for 2022 v. kasserer Emerik Schultz-Petersen
Der blev fra nr. 36 spurgt ind til, om vi kan forudse udgifter i fremtiden. Emerik nævner vejen.
Regnskabet blev godkendt.
5. Renovering af vej: Gennemgang af indhentede tilbud, samt forslag til finansiering v. Jan og Anders
Anders fremlægger tilbuddet fra Colas. Jan fremlægger tilbud fra Vejdoktoren.
De 2 tilbud ligger fra ca. kr. 1.100.000,- til kr. 1.300.000,- (inkl. moms). Den dyreste post er udskiftning af kantsten.
Grundejerforeningen vil formentlig have mulighed for at optage lån. Det undersøger vi.
Fjernvarme vil blive lagt ind mellem år 2024-2028. Vejen skal ikke udbedres inden det arbejde er udført.
Efter fjernvarmearbejdet, vil vi kunne få tilskud fra kommunen til reetablering af vejen.
Torsten i nr. 37 spørger om der er et krav om et vist antal tilmeldinger til fjernvarme, for at vi kan få fjernvarme. Det undersøger bestyrelsen.
Det nævnes i øvrigt at HOFOR formentlig skal arbejde med vand i vejen.
Det skal selvfølgelig undersøges af bestyrelsen inden et evt. vejarbejde startes. Nr. 38 kunne i den forbindelse godt tænke sig at få undersøgt om deres brandhane kan flyttes, så de ikke er til gene, hvis HOFOR alligevel skal arbejde med vandledningerne.
6. Fastsættelse af kontingent
Det besluttes at fastholde det nuværende kontingent på kr. 2.000,- årligt, hvoraf de kr. 1.000,- hensættes til vejfonden, i alt kr. 34.500,- årligt.
7. Indkomne forslag
Formanden har ikke modtaget nogen forslag.
8. Valg ifølge vedtægterne
3 bestyrelsesmedlemmer for en 2-årig periode. Følgende personer blev valgt til bestyrelsen:
- Casper Folsing, nr. 29 (genvalgt)
- Betina Rotbøll, nr. 19B (genvalgt)
- Jan Friis Jørgensen, nr. 11 (genvalgt)
Bestyrelsen består herefter af:
- Casper Folsing, nr. 29 (på valg i 2025)
- Betina Rotbøll, nr. 19B (på valg i 2025)
- Jan Friis Jørgensen, nr. 11 (på valg i 2025)
- Anders Grøndahl, nr. 4 (på valg i 2024)
- Emerik Schultz-Petersen, nr. 34 (på valg i 2024)
1 bestyrelsessuppleant for en 2-årig periode. Følgende blev valgt som suppleant:
- Michael Hansen, nr. 38 (genvalgt)
Bestyrelsessuppleanterne består herefter af:
- Michael Hansen, nr. 38 (på valg i 2025)
- Jonas Thomsen, nr. 26 (på valg i 2024)
1 revisor for en 2-årig periode. Følgende blev valgt som revisor
- Bo Bachmann, nr. 39 (genvalgt)
Revisorerne består herefter af:
- Bo Bachmann, nr. 39 (på valg i 2025)
- Claus Svendsen, nr. 23 (på valg i 2024)
9. Eventuelt
Emerik fortæller at han er punkteret flere gange indenfor de sidste år. Andre har oplevet det samme. Sker det mon i forbindelse med afhentning af affald, at der tabes skarpe genstande?
Skal indkaldelsen til Generalforsamlingen fremover kun sendes pr. mail og annonceres på hjemmesiden? Vi arbejder på et forslag om en vedtægtsændring til næste Generalforsamling.
Emerik spørger om der er interesse i at dele kontingentindbetalingen i 2. Det er der ikke.
Nr. 36 spørger hvilke arrangementer der er i løbet af året. Der er Fastelavn og Generalforsamling årligt. Gerne vejfest hvert 2. år. Der har dog ikke været afholdt vejfest i flere år.
Vi har 80 års jubilæum i 2025. Bestyrelsen omdeler en skrivelse, så beboere får mulighed for at melde sig til festudvalget.